met bouwweb vind je meer!


 

13 april 2018

Albo Deuren onderstreept gewijzigde rol met nieuwe huisstijl

De positie van Albo Deuren in de markt heeft de afgelopen jaren een sterke verandering ondergaan. Het bedrijf, dat gevestigd is in het Twentse Albergen, ontwikkelde zich van handelaar tot producent van een compleet programma deuroplossingen met een uitgebreide dienstverlening. Deze belangrijke wijziging wil Albo breder uitdragen. Het ontwikkelde marketingconcept en de daarbij behorende nieuwe huisstijl ondersteunen de ambitieuze gedachte. “We doen onze oude jas uit!”, zo laat directeur Jos van der Laan het treffend weten. 

Albo Deuren gaat zich profileren als een merk met A-status, onderscheidend in de markt door het anders te doen dan de concurrentie en met beleving en passend bij de drie merkwaarden voor de dag te komen. Het nieuwe bedrijfsbeeldmerk met de kleuren turquoise en aqua en de toevoeging deuren daadkracht is van deze tijd. Een grafisch staaltje vakwerk van de A en D uit Albo Deuren. “Het appelleert aan onze activiteiten die zijn te omschrijven als vakkundig, slim en inspirerend”, aldus Van der Laan. Commercieel manager Arie te Riet vult aan: “De gedachte achter het logo is één maar het is belangrijker dat het ‘beeld van Albo’ pakkend, krachtig en vooral herkenbaar is.”

Transformatie
Van groothandel naar producent, het is van toepassing op de transformatie van Albo Deuren. Het Albergse bedrijf kan het complete aanbod bieden; van het inmeten tot het monteren van de in eigen huis geproduceerde deur. Jos van der Laan: “Wij luisteren naar de klantwens en spelen in op de beleving rondom een deur. Je kunt in deze denken aan stijl, smaak, materialen en sfeer. Albo staat openom het anders te doen, om te vernieuwen.” Daarbij hebben zij het breedste pakket van alle deurenproducenten in Nederland en een uitzonderlijk snelle levertijd. De huidige bedrijfsactiviteiten zullen door de andere koers, die al even terug is ingezet, ongewijzigd blijven. Albo Deuren verwacht wel dat door de marktvraag de nadruk meer en meer komt te liggen op het digitaal inmeten, het volledig in eigen huis produceren en afwerken en het monteren van de deur. “Dit doen wij al langer maar velen weten dit niet. Die kennen Albo van vroeger als groothandel. Het gaat niet werken hen alleen te vertellen dat wij het anders doen, daar hoort een beeld bij, vandaar onze nieuwe huisstijl.”

Ook een vernieuwde website
“Het oude Albo in woord en beeld is verleden tijd!”, stelt Arie te Riet. “Al onze uitingen, zoals brochures, prijslijsten en showrooms zijn of worden naar de nieuwe huisstijl aangepast. Dit is een onderdeel van ons concept om een grotere naamsbekendheid te genereren, niet in de laatste plaats bij de eindgebruikers. Ook is de website geheel vernieuwd en daarmee eigentijds. De commercieel manager hierover: “Het belangrijkste verschil is dat de nieuwe website een meer toegankelijke en gebruiksvriendelijke bron voor inspiratie en informatie is. Daarnaast laten wij veel meer zien wat we doen en wat we kunnen. De nieuwe website is een grote sprong vooruit en een vergelijk met de oude versie is eigenlijk niet te maken.” 

Meer gezien
Waar Albo Deuren tot op heden altijd redelijk bescheiden is geweest bij het zichzelf presenteren aan de markt, gaat dat nu veranderen. “Met onze relaties hebben wij natuurlijk veel interactie en over het aanbod werd in persoonlijke contacten met onze verkopers en via onze nieuwsbrief gecommuniceerd. Daarbij ging het veelal over onze producten en minder over onze diensten. Begin dit jaar zijn wij begonnen om ons breder, frequenter en completer te presenteren. Naast onze nieuwsbrief en website speelt social media hierbij een rol”, aldus Te Riet.  “Dienstbaarheid in combinatie met onze no-nonsense Twentse nuchterheid maken dat wij onverkort voor iedereen het toegankelijke Albo willen blijven. Daarin verandert niets. We willen gewoonweg meer gezien worden.”

Meer informatie: Albo Deuren

 

 

 

 

*** Naar Nieuwsarchief ***

 

Nieuws

Uw bericht op bouwweb ?

Aanmelden


Bouwindex

..... en meer

 


AEC info bouwinformatie.

 

 

 

Dienstveiling

Glasbok - transport van glas

 

 

 

verwijzing op Bouwweb - 25 euro

 

 

 
.

BouwWeb - de oudste bouwsite van Nederland ('95)
(e) info@bouwweb.nl
copyright © 1995-2018 bouwweb