Nieuws van en voor bouwgerelateerde bedrijven

24 januari 2006

Praktisch hulpmiddel voor marketing in de bouw

"Marketing in de bouw" is een nieuwe publicatie die onder auspiciën van de Regieraad Bouw is uitgegeven door de Stichting Bouwresearch (SBR). Door marketing te integreren in de bedrijfsvoering, wordt klantgericht werken binnen de bouwwereld bevorderd. Dat kan een belangrijke impuls geven aan de gewenste cultuuromslag in de bouw. Het boekwerkje fungeert hierbij als praktisch hulpmiddel.

Het eerste exemplaar is onlangs door Regieraad-voorzitter Jan Hovers aangeboden aan Jan van Tuinen, algemeen directeur van Bouwend Nederland. De vereniging van bouw- en infrabedrijven heeft besloten het boekje ruim te verspreiden onder haar lidbedrijven.

Tot voor kort beperkten de meeste bouwondernemers zich tot het aanbieden van bouwcapaciteit. Inmiddels zegt tweederde van de ondernemingen in de bouwsector zich meer dan voorheen te verdiepen in de wensen van de afnemer. Toch hebben veel ondernemers er moeite mee te kiezen voor een specifiek product of zich te specialiseren in één segment van de markt. Met als gevolg dat zij zich blijven positioneren als "allround bouwbedrijven" met weinig onderscheidend vermogen.

"Marketing in de bouw - Strategieën en good practices voor effectieve marketing" biedt die bedrijven de helpende hand. De publicatie verschaft een laagdrempelig theoretisch kader over marketingmanagement. Aan bod komen de verschillende stappen die een traditioneel bouwbedrijf moet zetten bij de omschakeling naar een marketinggerichte organisatie. Ook wordt een handzaam model voor het segmenteren van klantengroepen aangereikt.

Maar het is toch vooral een praktijkboek. Negen uitvoerige casebeschrijvingen geven een kijkje in de marketingkeuken van toonaangevende bouwondernemingen. Deze praktijkverhalen zijn bovendien gekoppeld aan belangrijke trends in de bouwwereld, zoals vergrijzing, stedelijke vernieuwing en de zogeheten "Retro-trend". Door voor een zorgvuldig gekozen marktsegment producten en diensten met toegevoegde waarde te ontwikkelen, hebben alle betrokken ondernemers een lucratief gat in de markt ontdekt.

"Marketing in de bouw" is gedrukt in een oplage van 5.500.
Geïnteresseerden kunnen het boekje gratis bestellen via de volgende link:

Jan Hovers (rechts), voorzitter van de Regieraad Bouw, overhandigde het eerste exemplaar van het boekje "Marketing in de bouw" aan Jan van Tuinen, algemeen directeur van Bouwend Nederland.


Meer nieuws? Ga naar www.regieraadbouw.nl




Ook interessant


Thumbnail Image 1

Opinie

Thumbnail Image 1

Asset Management Infrastructuur

Thumbnail Image 1

Bouwnieuws


Thumbnail Image 1  Gravestate

Thumbnail Image 1

Asset Management Instituut

Thumbnail Image 1 

Badeta koffiebranders


Thumbnail Image 1

Waterbouwdag

Thumbnail Image 1

Extreem snelle hosting




Over ons


Bouwweb is in 1995 opgericht en was de eerste Internet Presence Provider voor de bouw en alle daaraan gerelateerde bedrijven.

 

 

Nieuws


Bouwnieuws 2023

Overzicht van pers- en nieuwsberichten van en voor de bouw. Uw bericht kan ook worden opgenomen.

 

Bouwopinie

Columns en opinierende berichten over projecten, studies en dissertaties met betrekking tot de bouw.

 

Contact


Bouwweb
van zuylen van nijeveltstraat 45A
2242 AJ wassenaar
e: redactie@bouwweb.nl