13 maart 2008
Probin stort zich op de ZZP-markt
Ten tijde van de oprichting van probin, de groep Transferroleden die samen werken in een uniek marketingconcept, werd bij de start de focus gelegd op bouwbedrijven tot 50 werknemers. Inmiddels 8 jaar later kwam probin een onderzoeksresultaat onder ogen waarbij probin werd genoemd in de top 3 technisch groothandels als aanloopkanaal voor klusbedrijven en ZZP-ers.
Voor de probin deelnemers niet verassend maar wel een goed oriëntatiemoment. Zonder de oorspronkelijke doelgroep los te laten richt probin zich nu sterk op deze almaar in aantal en omzet groeiende groep afnemers.
Inmiddels zijn al met 4 doelgroepbladen overeenkomsten afgesloten om zo optimaal mogelijk te communiceren met de ZZP-ers.
Verder blijkt het Narrow Casting kanaal voor de vele bezoekende ZZP-ers een zeer welkome informatiebron. Wat vooral de probin balie- en showroomverkopers opvalt is dat de huidige generatie ZZP-ers verrast worden in producten en probleemoplossers die we al decennia in het assortiment hebben.
Waar voorheen hun werkgever, vaak in de persoon van een inkoper of werkvoorbereider heel goed wist wat er in de markt verkrijgbaar is blijkt dat er een belangrijke rol voor probin is weggelegd om de instroom Zzp-ers nog beter te informeren.
In brochures, adverteren en Narrow Casting wordt nu door probin een optimaal bereik gerealiseerd.
meer info: Probin
Bouwweb is in 1995 opgericht en was de eerste Internet Presence Provider voor de bouw en alle daaraan gerelateerde bedrijven.
Overzicht van pers- en nieuwsberichten van en voor de bouw. Uw bericht kan ook worden opgenomen.