Nieuws van en voor bouwgerelateerde bedrijven

13 april 2009

TimmerSelekt Doornenbal is klaar voor de grote renovatieopdracht

"De tijd mag dan even tegenzitten, maar door nu te investeren in de toekomst, zijn we straks klaar voor de uitdagingen waar we ons als timmerindustrie voor gesteld zien", zegt Carel Doornenbal, directeur/eigenaar van TimmerSelekt Doornenbal.   Het Veenendaalse timmerbedrijf   ondergaat een aanzienlijke uitbreiding. In totaal wordt 2500 m2 nieuwe fabriekshallen en kantooroppervlakte aan het bestaande complex toegevoegd.

De totale uitbreiding van 2.500 m2 bestaat o.a. uit 500 m2 productiehallen, 500 m2 kantoren, 500 m2 showroom/ presentatieruimte en een parkeerdek van 500 m2. De resterende 500 m2 worden voorlopig verhuurd. Om de bestaande productiehal niet te verplaatsen, werd het parkeerdek op de bovendieping van het gebouw gesitueerd en komt er vanaf de zijkant van het pand een oprijbaan naar boven.

Veranderde functie

"Als ik kijk naar een aantal jaren geleden en nu, dan zie ik een groot verschil in de manier waarop mensen een kozijn kopen. Vaak kwamen ze hier, zetten enkele strepen op papier en dat moest het worden. De functie van het kozijn en de waarde die men er aan hecht is aanzienlijk vermeerderd. Kozijnen, ramen en deuren vormen belangrijke items in de gevel. Als men weet dat een houten kozijn 67 mm breed is. Bij een kozijnbreedte van 1x1 meter maakt het kozijn dus 27% van het totaal uit. Dat betekent dat het belang van een goed kozijn heel groot is. Wij voorzagen dat al een aantal jaren geleden toen we het geïsoleerde hout hebben ontwikkeld. Nu zie je plots een enorme groei in de vraag naar kozijnen met een betere isolatiewaarde. Een ontwikkeling die ook een belangrijke rol gaat spelen in al die renovatie-projecten die op ons afkomen. Daar bereiden we ons nu optimaal op voor om te laten zien dat je ook met hout duurzaam kunt renoveren", aldus Doornenbal.

Concept IV

Aan kozijnen worden ook hoge eisen gesteld op het gebied van isolatie, geluid- en brandwerendheid. Maar ook duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheid zijn belangrijke facetten. Zo ontstond het Concept-denken en via Concept III zorgen we dat het kozijn volledig in de fabriek wordt beglaasd en afgelakt maar onder verantwoording van ons wordt geplaatst, zo kunnen wij ook in hout een duurzaam kozijn kunnen leveren." Maar zegt Carel Doornenbal: "Ontwikkelingen staan nooit stil. Inmiddels zijn we al op de markt met het nog niet officieel erkende Concept IV. Het SpeQtra kozijn, waarbij de eerste schildersbeurt pas na 10 jaar moet gebeuren en met gemak 50 jaar meegaat. Maar we gaan nog verder. In de nieuwe showroom willen we architecten, woningcorporaties en andere vastgoedeigenaren ontvangen om ze bekend te maken met de mogelijkheden van hout. Wij Nederlanders zijn houtliefhebbers en de enige reden waarom we kiezen voor andere gevelmaterialen is, omdat het imago van het hout in het verleden een deuk heeft opgelopen. Wij willen laten zien dat we de mogelijkheden hebben om het anders te doen. Dat een houten kozijn wel degelijk aan alle gewenste eisen van isolatie, brand- en geluidwerendheid, maar ook onderhoudsvriendelijkheid en duurzaamheid voldoet", aldus Doornenbal. "Wij laten zien dat men met hout optimaal flexibel kan bouwen en dat we een ontwerp daadwerkelijk zo kunnen uitvoeren zoals de architect dat in gedachten heeft.   In de showroom tonen we kant-en-klare producten, zodat men kan voelen wat men krijgt. "

Presentatie

Tevens wil Doornenbal in de nieuwe showroom presentaties houden en ontwerpende en uitvoerende partijen bij elkaar brengen: "Wij willen partner zijn in het bouwproces. Want door de onderlinge communicatie te bevorderen kunnen we in de bouw nog een hele stap maken. Nauwe samenwerking, gebruikmaken van elkaar kennis en kwaliteiten, het is de enige manier om te komen tot het verlagen van de faalkosten. Wij streven naar een grotere bewustwording in de bouw", aldus Doornenbal. "Bewuster van de mogelijkheden, bewuster van elkaars kwaliteiten. Om samen tot een verdere optimalisatie te komen van het eindproduct. In het belang van de klant, want dat is uiteindelijk waar het om gaat", besluit Doornenbal.

 

 

 

 




Ook interessant


Thumbnail Image 1

Opinie

Thumbnail Image 1

Asset Management Infrastructuur

Thumbnail Image 1

Bouwnieuws


Thumbnail Image 1  Gravestate

Thumbnail Image 1

Asset Management Instituut

Thumbnail Image 1 

Badeta koffiebranders


Thumbnail Image 1

Waterbouwdag

Thumbnail Image 1

Extreem snelle hosting




Over ons


Bouwweb is in 1995 opgericht en was de eerste Internet Presence Provider voor de bouw en alle daaraan gerelateerde bedrijven.

 

 

Nieuws


Bouwnieuws 2023

Overzicht van pers- en nieuwsberichten van en voor de bouw. Uw bericht kan ook worden opgenomen.

 

Bouwopinie

Columns en opinierende berichten over projecten, studies en dissertaties met betrekking tot de bouw.

 

Contact


Bouwweb
van zuylen van nijeveltstraat 45A
2242 AJ wassenaar
e: redactie@bouwweb.nl