1 oktober 2015
De Heeren van 100: Belofte aan de markt resulteert in nieuwe naam
Vanaf nu geen Advision Home Counsel meer, maar De Heeren van 100, 100% NieuwbouwVerkoopkracht™. De wereld verandert in sneltreinvaart en dat is zeker van toepassing in de vastgoedwereld. De tijden dat de kopers ‘met de slaapzak voor de deur lagen’ voor een koopwoning en dat de woningen vervolgens uitgedeeld of zelfs verloot werden ligt definitief achter ons. Dat vraagt niet alleen om een andere manier van ontwikkelen, maar ook om een andere manier van samenwerken met de ontwikkelaar.
“Dit was voor ons een aanleiding om na te denken over een nieuwe positionering van Advision Home Counsel”, zegt Staphorsius.“ Dit heeft geresulteerd in een nieuwe belofte die we aan de markt willen doen: een 100% op focus op verkoop. En daarbij hoorde voor ons ook een nieuwe naam. Dat is De Heeren van 100 geworden. De ‘100’ in de naam geeft ons vele mogelijkheden om mee te variëren: 100% focus op resultaat. 100% exclusiviteit. 100% aandacht voor de verkoop. 100% verkoop succes, etc.”
“Voor de verkoop heeft de ontwikkelaar behoefte aan exclusiviteit, focus, innovatie en verkoopkracht”, zegt Staphorsius. “Wij geloven dat het bij verkoop om emotie gaat. En om te verkopen moet je altijd het vertrouwen winnen van de koper. Dat doe je door je in te leven in de persoonlijke situatie van de koper. Als je dan een goed product kunt aanbieden is de deal snel gemaakt.”
Als spin-off van de behaalde resultaten wordt De Heeren van 100 steeds vaker door projectontwikkelaars gevraagd om in een vroeg stadium van een project al mee te denken. “Door met onze focus op 100% verkoop naar een project te kijken, levert dat in een later stadium veel winst op”, zegt Staphorsius. Diverse bekende ontwikkelaars door heel Nederland hebben intussen NieuwbouwVerkoopkracht™ ervaren van het team van De Heeren van 100.
Elk nieuwbouwproject is uniek en vraagt om puur maatwerk. Dat weten ook De Heeren van 100. Zij werken met lokale verkoopspecialisten die allen zelfstandig ondernemer zijn met de exclusieve focus op één bepaald project en zij werken vanuit een informatiecentrum op de bouwplaats of het kantoor van de betreffende ontwikkelaar. De Heeren van 100 doet het anders dan anders.
Nagenoeg elk nieuwbouwproject kent namelijk hetzelfde verloop. In het begin neemt de verkoop een vlucht. Gaandeweg het verkooptraject daalt de belangstelling en daarmee ook de verkopen. Dat is logisch te verklaren doordat in de meeste gevallen de inspanningen om te verkopen in het begin veel minder zijn dan aan het eind van het traject. De verdiensten van verkopen lopen dus niet synchroon met de inspanningen. De laatste woningen kosten de verkoper de meeste energie, maar leveren hetzelfde op. Regelmatig komt het voor dat verkopende partijen afhaken om de aandacht te verleggen naar een ander nieuwbouwproject waarbij de verkoop gemakkelijker gaat.
Maar voor projectontwikkelaars geldt juist het omgekeerde. Een project is pas succesvol als álle woningen zijn verkocht, omdat daar de winst zit. De Heeren van 100 wil zich hiermee onderscheiden en zich juist ook inzetten voor het staartje van een project.
Een mooi voorbeeld van winst en succes voor de ontwikkelaar met hulp van De Heeren van 100 (toen nog Advision Home Counsel) is nieuwbouwproject Kwintijn aan de Bilderdijkkade in Amsterdam. Projectontwikkelaar Van Wijnen nam voor de verkoop van de appartementen Advision Home Counsel in de arm.
De Heeren van 100 werkt landelijk en om die reden hebben zij ook hun thuisbasis aangepast.
Vanaf 1 oktober zijn zij centraal in het land gevestigd
op de Papendorpseweg 100 in Utrecht.
Bouwweb is in 1995 opgericht en was de eerste Internet Presence Provider voor de bouw en alle daaraan gerelateerde bedrijven.
Overzicht van pers- en nieuwsberichten van en voor de bouw. Uw bericht kan ook worden opgenomen.